Siłownia w domu? Co powinieneś wiedzieć

Siłownia w domu? Wiele osób o tym marzy. Dlatego, jeżeli masz miejsce i możliwości – skorzystaj z tego. Zamiast tracić czas na dojazdy do klubu fitness w Twoim mieście, wydawać pieniądze na drogie karnety i pocić się w towarzystwie setki innych osób, można to samo wykonać w domowym zaciszu. Mało tego! Możesz również zaangażować domowników do wspólnych treningów lub swoich przyjaciół, spotykając się wieczorami i stawiając na zdrowie. Brzmi rozsądnie, prawda? To skoro podejmujesz nasze wyzwanie, zobacz jaki sprzęt warto kupić do domowej siłowni!

Elementy wyposażenia domowej siłowni
Elementy wyposażenia domowej siłowni

Wchodząc na strony różnych producentów sprzętu, możemy zauważyć, że tych „dodatków” jest od groma! Ciężko się zorientować co tak naprawdę nam się przyda, bo wszystko wydaje się takie niezbędne i potrzebne. Jednakże na samym początku układania wyposażenia do domowej siłowni, trzeba sobie zadać podstawowe pytanie – czy chcemy walczyć o sprawność, wzmocnić mięśnie, rozbudować je, czy tworzymy siłownię ot tak, żeby miło spędzać czas, ale do tej pory jeszcze nie mamy konkretnych planów. To co? Zaczynamy od niezbędnego sprzętu!

Co warto kupić do domowej siłowni?

Prawdę mówiąc, nie jest łatwo stworzyć listę niezbędnych elementów do domowej siłowni. Jednak wśród wyżej wymienionych celów, mamy części wspólne. Chociażby sama rozgrzewka. Przed każdym ćwiczeniem, musimy „obudzić” mięśnie, dlatego wśród sprzętu, warto kupić:

  • Matę do ćwiczeń – przyda się nie tylko przy rozgrzewce, ale i zadaniach fitness, jodze czy wzmacnianiu mięśni, gdy ćwiczenia wykonujemy w pozycji poziomej
  • Pasy na kręgosłup, nadgarstki – nawet, jeżeli do tej pory nie skarżyliśmy się na problemy z tymi elementami naszego ciała, to jednak warto mieć je w pogotowiu, szczególnie, gdy chcemy podnosić ciężary (nawet te małe)
  • Hantelki i gryfy – mogą być to też FitBagi, piłki lekarskie i inny sprzęt, który pozwala wykonywać ćwiczenia z obciążeniem
  • Ławki – najlepiej z możliwością regulacji. Ławka powinna nam dać możliwość pracy w tzw. skosie w dół i górę.
  • Skakanki – nie zapominamy o cardio, przecież zależy nam też na wzmocnieniu ciała i podniesieniu własnych możliwości.

To jednak początek. Prawda jest taka, że przeglądając oferty producentów, znajdziemy znacznie więcej sprzętu, czy tego tradycyjnego czy już nowoczesnego – wszystkie chwyty dozwolone! Znajdźcie swój sposób na trening i skompletujcie odpowiedni sprzęt.. to co? Do dzieła! Bo przecież sport to zdrowie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


5 × 5 =